PrintShape, onderdeel van KMS Group AB, org.nr. 559450-7468 ("PrintShape" of "wij"), verkoopt 3D-geprinte onderdelen aan particulieren en bedrijven in Zweden. De producten die wij verkopen staan vermeld op onze website www.printshape.se.
Deze aankoopvoorwaarden ("Aankoopvoorwaarden") zijn van toepassing wanneer PrintShape producten verkoopt aan jou als particulier.
Prijzen
Bij PrintShape worden alle prijzen weergegeven in Zweedse kronen en inclusief btw en belastingen. Wij behouden ons het recht voor om prijzen dagelijks te wijzigen zonder voorafgaande kennisgeving. Er wordt een voorbehoud gemaakt voor producten die niet op voorraad zijn.
Betaling
PrintShape accepteert betalingen via Klarna en Stripe.
Via deze diensten kun je kiezen uit verschillende betaalmethoden, zoals factuur, gespreid betalen en kaartbetalingen.
Wij accepteren ook betalingen via:
PayPal, Google Pay, Apple Pay, Link, Revolut Pay, iDEAL, Blik en Bancontact.
Bij te late betaling wordt een herinneringskost van 60 SEK in rekening gebracht, evenals een vertragingsrente van 24% + de geldende referentierente.
Bij vragen over betalingen, herinneringskosten of rente kun je contact opnemen met de betreffende betalingsprovider (Klarna, Stripe of een andere gekozen dienst).
Levering
Bij PrintShape produceren wij al onze producten zelf, en veel van onze artikelen worden pas geprint nadat jij je bestelling hebt geplaatst. Wij streven ernaar je product binnen 1–3 werkdagen na bestelling te verzenden.
Wij verzenden door heel Zweden. Verzendkosten vanaf 49 SEK. Producten worden geleverd op het adres dat je bij de bestelling hebt opgegeven. Je bestelling wordt verzonden met Postnord.
LET OP: Indien er geen plaats is bij het afhaalpunt, wordt het pakket verplaatst naar een nabijgelegen afhaalpunt, waarover je bericht ontvangt. Neem bij problemen contact op met de klantenservice.
Leveringen vinden plaats op werkdagen. Je product wordt binnen 1–3 werkdagen geleverd. Voor bepaalde producten kunnen speciale leveringsvoorwaarden gelden. Deze voorwaarden worden duidelijk vermeld vóór de aankoop van deze producten.
Klachtrecht
Er geldt een klachtenrecht van 2 jaar volgens de Zweedse koopwet. Ons klachtenrecht geldt voor materiaal- en/of fabricagefouten. Afhankelijk van de situatie kun je het product laten repareren, vervangen, terugbetalen of een prijsvermindering ontvangen. Klachten zijn niet geldig bij schade veroorzaakt door verkeerd gebruik van het product/dienst. Je moet binnen een "redelijke termijn" na ontdekking van het defect melding maken. PrintGrip dekt de retourkosten binnen redelijke grenzen.
Herroepingsrecht
Er geldt een volledig herroepingsrecht van 14 dagen voor producten die in onze webshop zijn gekocht.
De periode gaat in op de dag waarop:
- Je de bestelling ontvangt.
- Je het laatste product fysiek in bezit krijgt, bij een bestelling van meerdere producten die afzonderlijk of in meerdere delen worden geleverd.
- Je het laatste deel of de laatste zending ontvangt bij een overeenkomst die bestaat uit meerdere delen.
- Je het eerste product ontvangt bij regelmatige levering gedurende een bepaalde periode.
De retourkosten zijn voor jouw eigen rekening.
Annuleringen moeten uiterlijk 14 dagen na aankoop aan ons worden gemeld, en je moet het pakket binnen 14 dagen na de annulering terugsturen. De melding moet via e-mail naar info@printshape.se gebeuren. In het bericht moet duidelijk staan dat je gebruik wilt maken van je herroepingsrecht.
Producten die zijn uitgesloten van het herroepingsrecht
De volgende producttypes vallen niet onder het herroepingsrecht:
- Producten die volgens specificaties van de consument zijn vervaardigd of een duidelijk persoonlijk karakter hebben.
- Gesealde producten die om gezondheids- of hygiënische redenen niet geschikt zijn voor retour en waarvan de verzegeling na levering is verbroken.
- Producten die door hun aard onlosmakelijk met andere goederen zijn vermengd.
- Artikelen waarvan de verzegeling is verbroken.
- Diensten die al volledig zijn geleverd met jouw uitdrukkelijke voorafgaande toestemming en het besef dat het herroepingsrecht vervalt zodra de dienst volledig is uitgevoerd.
- Levering van digitale inhoud die niet op een fysiek medium wordt geleverd, indien de uitvoering is begonnen met jouw voorafgaande uitdrukkelijke toestemming en erkenning dat het herroepingsrecht hiermee vervalt.
- Kranten, tijdschriften of magazines, behalve bij abonnementen.
- Overeenkomsten die zijn gesloten op een openbare veiling.
- Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben.
Retourneren
Je moet de bestelling zonder onnodige vertraging en uiterlijk 14 dagen nadat je je herroepingsrecht hebt gebruikt, terugsturen. Je draagt de directe kosten voor de retourzending. Bij retour ben je verantwoordelijk voor een zorgvuldige verpakking van het product. Je moet een kopie van de orderbevestiging bijvoegen.
Je draagt het risico voor het product vanaf het moment dat het is geleverd totdat wij het hebben ontvangen. Wij accepteren geen pakketten die onder rembours worden verzonden.
Staat van het product bij retour
Je bent alleen aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product die te wijten is aan een omgang die verder gaat dan nodig is om de aard, kenmerken en werking van het product vast te stellen. Met andere woorden: je mag het product testen zoals in een fysieke winkel.
Als het product meer is getest dan hierboven omschreven, wordt het als gebruikt beschouwd. Dit betekent dat je, indien je de aankoop annuleert, slechts een deel of niets van het aankoopbedrag terugkrijgt, afhankelijk van de commerciële waarde van het product bij ontvangst van de retourzending. Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen, moet je het product testen zonder het daadwerkelijk te gebruiken.
Contactgegevens
KMS Group AB
Fryksdalsbacken 12, 123 43 Farsta
Tel: +46 737 031 607
E-mail: info@printshape.se

